Thursday 4 April 2013

Kami pasti akan menyusul...

Saya syg nenda..sgt2..
Aku mmg rapat ngn arwah mektok..
Dn aku tau aku cucu kesayangan die.n sorg lg kesayangan die kupu2 aku muriana..tp die jrang blik kg..tp akula yg plg rapt sebab slalu ada ngn mektok..
Mase mektok cihat dulu,die pnh g mekah..dan dlm ramai2 ank cucu,,mektok belikn baju jubah ntok aku..dan muriana..:')
Mase mektok da tlantar sakit..
Aku slalu potongkn kuku mektok ble da pnjng..
Pkaikan mektok bedak..hiaskn mektok cntik2..wangi2..oleskn ckit gincu..pastu mektok senyum..suh panggilkn ayah tok..ayah tok datang,snyum..
bork ngn mektok..
Ayahtok puji2 mektok ckp mektok cntik..
pastu cium pp mektok..
lagila mektok happy..:')
Dulu mase aku keje jauh..mektok selalu tnye ma bile aku nk blik..
Dan selalunye,mektok slalu dpt rase..sblum aku blik kg,msti mektok dah citer kt ma..katenya,"malam tadi mek mimpi kak long blik..bile klong nk blik?mek rse k.long nk blik ni.." dan itulah yg blaku..esok pagi nye aku smpai kg,aku akn singgh umh tok.tu satu kewajipan...dan ble blk je trus aku akan pegi bilik mektok salam n peluk cium die..then dengan happy die akn citer kt aku,"mlm td mek mimpi k.long blik.btulla mek mimpi tu..k.long blk snggh..":')
Mektok..dah xade..takdir Allah s.w.t telah tersurat..jam 8.30 pagi mektok menghembuskn nafas terakhirnye..terkilan aku xde kt sisi die mase tu..sbb mlm tu aku teman tok..tido2 ayam kt sebelah mektok..smpaila kul5.30 pagi..aku bangun n blik umh sbb ngntok sgt2..pagi tu spupu n pkcik aku call pn aku xsedar langsung..ma yg kjutkn..ma nanges dpn aku..ckp mektok dah xade...:'(
Trus kmi bciap pegi umh tok..
Segala2 lancar sgt..kul12 tghhari jenazah mektok da selamat dbwk ke kubur..

No comments:

Post a Comment