Friday 27 April 2012

Dis could be a big disaster..!

2 Minggu sudah kirenye...


Mase tu aku baru balik keje shift  pagi. Sambil tengok sinetron indon kt tb3 kul2ptg..aku pn masak la air mcm biasa..guna jug kettle. sambil mamam lunch nasi bungkus,smbil borak2 ngan housemate..smbil mata melayan citer indon..tetiba kitorg dengar cam bunyi pelik kt blakang...cam 'poop~poop' gtu..

Bila aku tnye housemate..die ckp bunyi jiran blakang umah kot..dorang kan suke wat bising..tp aku cam xsedap ati je sebab bunyi die  tu cam dekat je..so bile aku bangun g usha kat dapur...rupa-rupanya kat dapur kitorang laa..

Alamak panik la aku bile tengok api tu..ade api kat sius extension..ngah terbakar..!.aiyo camane nk wat neh..aku nk simbah air,xleh nnt arus elektrik mengalir lak, kang lagi terok lak...hooh so cepat2 la aku ttp suis yang kat atas tu dulu.mmg la bahaya sebab suis yang terbakar  tu dekat sangat ngan peti sejuk,sebelah die je,tepi die lak rice cooker,blender lg,dapur lg.bwh meja tu lak ade tong gas kot..pastu aku amek kaen kt bawah sinki pastu aku kibas2 kt suis yang terbakar tu..

Naseb baik la api tu ..padam..fuuhh 
lega......!'O' huu..

tapi berasap n berhabuk jgk la dapur..abes tinggal kesan itam..huhuu...xpela yang part itam dan habuk tu..yang penting kitorang sume selamat kn..:) alhamdulillah lega sangat...tp mase tu kan, siyess menggigil lutut aku ni ha..macam2 terpikir kat minda nih...haishh...


No comments:

Post a Comment