Thursday 10 May 2012

My new bedroom udah ciap..



                              
Ha bilik kite dah ciap....?waaahh...ekeekeee.. 
mstilaa suke... dua tiga bulan pening cari idea untuk buat bilik yang santek kn..hihi
tp nk cakap 100% ciap tu x boleh la..sebab ade 5% xciap lagi.sbb bilik lum pasang gril tingkap dan grill for sliding door..dan bilik pun x buat pendawaian lg..insyaallah dalm 2mggu ni akan settle..


Alhamdulillhah lega 1 hal..tp banyak lagi hal yang x settle..perabot tu nanti dulu la..kena kumpul wit dulu..Aritu dalam plan ingatkan dalam 15k je da ciap bilik..rupenyer mau cecah 20k lebih kot..mm saiz bilik ni 20x18kaki..huuhuu patotlaa rumah skang mahal2 yek..ni baru tambah bilik sebiji.blum lagi wat sebuah rumahkan...huhu


da things dat i loikee the most is pintu bilik air..aritu aku da tunjuk kan pintu yang aku pilih..tp rupe2nye rmase  g kedai ntok order,,aku da tukar pilihan laen lah..haha tapi aku langsung lupe..! kahkah beriyaa aku tunjuk kt blog gambar tu tapi pintu lain yang aku pilih rupenyer..tapi apepun..memang cantik lah pintu tu..hee mau x cantik..pintu bilik air jer da rm415..pintu sahaja da rm300,pastu bingkai die lagi rm115..mmg la orang kat pegi umah asek puji jer pintu tu..kikiki..


Meh tengok pintu yang aku lupekan die tu...




Tadaaa!


Ini laa rupe pintu yang sebenar die..bkn yang aritu tau..huhu

Look out for walls..aritu aku konon nak wat putih hitam grey..tup2 bile ramai dah campur2 idea..so aku pilih warna viola..soft purple gitu..tapi cam ke pink pun ade jugak..haha

Pintu bilik lagi murah dr pintu bilik air..!

Ehh ehh nak jugak tunjuk lam bilik air kan..hahaa ngada!

heheh bilik air pun ade satu je lagi xlengkap,xde cermin..sbb mase nak beli aritu xade yang berkenan..

ok last tunjuk jgk gambar jubin bilik..

Mase orang pasang tingkap tu datang..die pun tanya..'emm eh nak buat ruang tamu kan ni?
Pastu ma jwb 'eh xlah,buat bilik tu..
die  tambah lg..'eh besarnya buat bilik..sy rase mcm bilik pengantin je ni..' eh maen serkap jarang lak die..
haha smua gelak..pastu tukang rumah sorng tu menmbah.'firasat sy pun rase bilik pengantin jgk ni..'
hahhaaa...smua org gelak lg...aduh malu aku..pastu aku jwbla...'ehh xlah.bilik biasa jela,bkn bilik pengantin pun..'
kahkahkah.....smua gelak...ceeh.. -_-

2 comments: