Wednesday 8 February 2012

jgn..! burung selalu berak kat cini..kehkehkeh.. :D



Hari ni selepas abis keje pagi..rancangnyer nak terus ke bank cimb untuk saving Amprecious unit trust aku tu..tapi sebab abang sepupu yang kerja cimb tu tepon suruh datang jam3 sebab jam2 dia ada pelanggan..so lepas keje teros la blik umah, mandi dan berciap ke bank..


Alkisahnya begini..
Waktu aku ke bank tu jam da  pukul3 lebih da, tapi matahari punyer laa terik dan panas sangat..so aku pun bawa la motor Ego aku tu untuk parking kat tepi kedai makan, belakang bank cimb tu..kalau nak parking motor depan bank susah sebab sekarang diorang da pasang penghadang ape benda ntah kat kedai cina tepi bank tu..so aku pun teros jela belok ke kiri ingatnya nk letak jelaa Ego aku kt depan kedai belakang cimb tu dekat sebelah tiang letrik berdekatan kedai makan 2. aku confius sebenarnyer tak tau nak letak kt mana. 


Dengan cuaca panas terik atas kepala, then aku pun jugak takot la jap lagi bila aku nak balik, kang motor pulak kena blok ngan kete2 besar..eheeh  dah laa aku ni bawak motor pun x berapa terror sangat kn..maklumlaah..heheh..budak lesen P lg kn..kuikui..;p 


Jadi aku amek keputusan ntok park je kat tepi tiang letrik..tapi msalahnyer banyak sangat tahi burung..mlm2 mesti burung2 tu tido kat citu agaknya kan. tapi nak wat camane, letak jela kt citu, then masa nak parking motor ade laa 2 orang boy pekerja kat dalam kedai makan tu..dorang tengok2 aku nak park kat tepi tu sambil senyum2..dalam aku tengah terkial2 nak park motor aku pun sengih jelaa kat dorang,,salah sorang dak tu tetiba bersuara "eh kak nak parking kt citu ke?janganla..sebab citu banyak burung berak dari atas tiang tu kak,nanti motor kak kena berak ngan burung.baek parking kat sebelah kedai ni ha..teduh cikit.." 


Then aku pun dongak la tengok ke atas..dalam ati aku..pndai budak ni..mcm tau2 jer ape aku tengah pikir..~haa tahi burung ni banyak.~...tp mane ade burung pun kt atas tiang ni..mlm je kot dorang ade kt atas tu..hoho..so aku pun tanye dia balik.."ehh tengah hari pun burung tido kat atas ni jgk ker??dengan muka x bersalah, mcm budak bodoh je masa aku tanya soalan tuh..sambil tu aku dongak2 tengok ke atas..then dia jawab,"ehh lupa laa..siang hari x ade la..malam jer ade burung tidoo citu..haha lupa pulak.hahaa.:D !" then kawan dia gelakkan dia..aku pun tumpang gelakkan sekali laa..hahahaa...haish mane ade burung tido siang hari dengan cuaca tengah panas2 gini dik...
atoii budak ni.....


Bila dah selesai urusan di bank, sekali lagi aku melalui hadapan kedai tu. Dan budak tadi..senyum2 kambing pandang aku..malu laa tue wat lawak macam tu td...:x

No comments:

Post a Comment